Lyst til fiktion

Min mangeårige veninde Nanna Pedersen har i et stykke tid arbejdet på at få bygget bloggen Læselyst op. Hendes tilgang er at hun skriver boganmeldelser, men kun positive af slagsen. Det handler kort sagt om kærligheden til fiktionen, den gode historie og bøger i det hele taget. Hun skriver selv om bloggen:
"Hvad du ikke vil finde er anmeldelser af hyperpopulære bøger, som alle taler om, og som du kan læse anmeldelser af tusind andre steder. Hvad spændende er der ved at læse min anmeldelse af Twilight? Du har sikkert allerede en mening om den, hvad enten du har læst den eller ej. 

Så vil jeg hellere hive nogle ældre bøger frem, måske endda bøger, som du ellers ikke ville være faldet over andre steder. For det meste indenfor fantasy, thriller, spændings og historiske romaner. Men har du en god bog du gerne vil dele med andre, eller måske en du ikke selv har læst men gerne vil vide om er god? Så skriv til mig, og jeg skal anmelde den."

Årsagen til at jeg her reklamerer en smule for Nannas blog er, udover at jeg synes den er værd at læse, at jeg i dag har anbefalet en bog derinde, og muligvis vil komme med flere indslag derovre i fremtiden. Uanset om det bliver tilfældet eller ej, er der masser af spændende ting at gribe fat i, f.eks. en top 10 over steder at læse og alskinds overvejelser omkring hvordan man bør behandle bøger og lignende. Så hop et smut forbi Læselyst, og læs med. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar